top of page

Akbarov Nodir Gafurovich

Обновлено: 5 февр.



RAQAMLI IQTISODIYOTDA FAN, TAʼLIM VA ISHLAB CHIQARISH INTEGRATSIYASINI SHAKLLANTIRISH MEXANIZMLARI HAMDA ZAMONAVIY MODELLARI


Akbarov Nodir Gafurovich

TDIU, Raqamli iqtisodiyot fakulteti dekani, PhD, dotsent

Annotatsiya

Mazkur maqolada raqamli iqtisodiyot sharoitida fan, taʼlim va ishlab chiqarish integratsiyasining iqtisodiy samaradorligi tahlil qilinadi. Integratsiyaning zamonaviy modellari bo‘lgan uch tomonlama spiral, texnologik parklar, chetdan boshqariladigan taʼlim, raqamli universitetlar va sanoat hamkorligi, innovatsion ekotizimlar ko‘rib chiqilib, ularning iqtisodiy afzalliklari aniqlanadi. Tadqiqot natijalari raqamli iqtisodiyotda fan, taʼlim va sanoatni uyg‘unlashtirish orqali innovatsion rivojlanishni jadallashtirish, mehnat bozorida raqamli mutaxassislar tayyorlash va sanoatda yangi texnologiyalarni joriy etish uchun metodologik asos yaratishga qaratilgan.

Kalit so‘zlar: raqamli iqtisodiyot, fan-taʼlim-ishlab chiqarish integratsiyasi, raqamli universitet, Sanoat 4.0, ishlab chiqarish samaradorligi, investitsiya va innovatsiya.

Аннотация

В статье анализируется экономическая эффективность интеграции науки, образования и производства в цифровой экономике. Рассматриваются современные модели интеграции, такие как тройная спираль, технопарки, готовое образование, цифровые университеты и промышленные партнерства, а также инновационные экосистемы, и определяются их экономические преимущества. Результаты исследования направлены на ускорение инновационного развития в цифровой экономике за счет объединения науки, образования и промышленности, подготовки цифровых специалистов на рынке труда, создания методической базы для внедрения новых технологий в промышленность.

Ключевые слова: цифровая экономика, интеграция науки, образования и производства, цифровой университет, Индустрия 4.0, эффективность производства, инвестиции и инновации.

Abstract

This article analyzes the economic efficiency of the integration of science, education, and production in the digital economy. Modern models of integration, such as the triple helix, technology parks, externally managed education, digital universities, industry cooperation, and innovation ecosystems, are considered, and their economic advantages are identified. The results of the study are aimed at accelerating innovative development in the digital economy by combining science, education, and industry, training digital specialists in the labor market, and creating a methodological basis for introducing new technologies in industry.

Keywords: digital economy, science-education-production integration, digital university, Industry 4.0, production efficiency, investment, and innovation.



Коментарі


bottom of page