Akramov Boʻribek Faxriddin oʻgʻli
- Marketing jurnal 3 son 2025-yil
- 7 апр.
- 2 мин. чтения

KIMYO KORXONALARI TASHQI IQTISODIY FAOLIYATIDA MARKETING STRATEGIYALARINI TANLASHNING USLUBIY YONDASHUVLARINI ISHLAB CHIQISH
Akramov Boʻribek Faxriddin oʻgʻli
TDIU, Masofaviy va 2-oliy taʼlim fakulteti dekan oʻrinbosari
E-mail: akramovb93@mail.ru
Annotatsiya
Mazkur tadqiqot Oʻzbekistonda kimyo sanoati korxonalarining xalqaro faoliyatini strategik boshqarishning aniq yoʻlga qoʻyilgan algoritmlarini tanlab olish orqali ularning eksport salohiyatini aniqlash hamda rivojlantirishga qaratilgan. Maqolada kimyo korxonalarining mahsulotlarini tashqi bozorlarga olib chiqish boʻyicha yaxlit dastur va loyihalarni ishlab chiqish taklif etiladi. Tadqiqotda qisqa muddatli davrga va belgilangan sotish hajmiga erishishni koʻzda tutuvchi anʼanaviy strategik marketing yondashuvlari asosida korxonalarning xalqaro muhitdagi oʻzgarishlarga moslashuvchanligini taʼminlash usullari aniqlangan.
Kalit soʻzlar: ishlab chiqarish korxonalari, xalqaro marketing, xalqaro savdo, marketing strategiyalari, xalqaro marketing strategiyalari, “tovar bozori” strategiyalari, diversifikatsiya, eksport, Xitoy, indikatorlar, indikatorlarni baholash, maqsadli marketing strategiyalari.
Аннотация
Данное исследование направлено на выявление и развитие экспортного потенциала предприятий химической промышленности Узбекистана путем выбора четко разработанных алгоритмов стратегического управления их международной деятельностью. В статье предлагается разработка комплексных программ и проектов по выводу продукции химических предприятий на внешние рынки. В исследовании определены методы обеспечения адаптивности предприятий к изменениям в международной среде на основе традиционных стратегических маркетинговых подходов, ориентированных на достижение краткосрочных целей и установленных объемов продаж.
Ключевые слова: производственные предприятия, международный маркетинг, международная торговля, маркетинговые стратегии, стратегии международного маркетинга, стратегии «товарного рынка», диверсификация, экспорт, Китай, индикаторы, оценка индикаторов, целевые маркетинговые стратегии.
Abstract
This study focuses on identifying and enhancing the export potential of chemical industry enterprises in Uzbekistan by selecting clearly defined algorithms for the strategic management of their international activities. The article proposes the development of comprehensive programs and projects aimed at bringing chemical products to foreign markets. The research identifies methods for ensuring the adaptability of enterprises to changes in the international environment based on traditional strategic marketing approaches aimed at achieving short-term goals and targeted sales volumes.
Keywords: manufacturing enterprises, international marketing, international trade, marketing strategies, international marketing strategies, product market strategies, diversification, export, China, indicators, indicator assessment, targeted marketing strategies.
Comentários