Alimxodjayeva Nargiza Elshodovna
- Marketing jurnali, 2025 yil 2-son
- 5 мар.
- 1 мин. чтения

MODA INDUSTRIYASIDA NEYROMARKETINGDAN FOYDALANISH
Alimxodjayeva Nargiza Elshodovna
TDIU, Marketing kafedrasi dotsenti, i.f.n.
Email: nalimhodzaeva030@gmail.com
Tel: +998974117277
Annotatsiya
Ushbu maqola moda industriyasida neyromarketingdan foydalanish strategiyalarini tahlil qiladi. Neyromarketing isteʼmolchilarning ong ostidagi his-tuygʻularini oʻrganib, ularning xarid qilish qarorlariga taʼsir qilishga qaratilgan. Tadqiqotda psixologik, ijtimoiy, marketing va texnologik omillar chuqur tahlil qilinib, neyromarketing vositalari orqali mijozlar xulq-atvoriga taʼsir etish mexanizmlari oʻrganilgan. Shuningdek, tezkor moda sanoatida vizual, sensor va kognitiv stimullardan foydalanishning samaradorligi muhokama qilingan. Tadqiqot natijalari neyromarketing tadqiqotlarini amalga oshirish uchun omillarni aniqlashda qo‘llaniladi.
Kalit soʻzlar: neyromarketing, moda industriyasi, xarid qilish xulq-atvori, psixologik taʼsir, vizual marketing, brendga sodiqlik, isteʼmolchi tajribasi.
Аннотация
Данная статья анализирует стратегии использования нейромаркетинга в индустрии моды. Нейромаркетинг направлен на изучение подсознательных эмоций потребителей и влияние на их решения о покупке. В исследовании подробно рассматриваются психологические, социальные, маркетинговые и технологические факторы, а также механизмы воздействия на поведение клиентов с помощью инструментов нейромаркетинга. Также обсуждается эффективность использования визуальных, сенсорных и когнитивных стимулов в индустрии быстрой моды. Результаты исследования могут быть использованы для определения факторов, необходимых для проведения дальнейших нейромаркетинговых исследований.
Ключевые слова: нейромаркетинг, индустрия моды, поведение при покупке, психологическое воздействие, визуальный маркетинг, лояльность к бренду, потребительский опыт.
Abstract
This article analyzes strategies for using neuromarketing in the fashion industry. Neuromarketing aims to study consumersʼ subconscious emotions and influence their purchasing decisions. The research examines psychological, social, marketing, and technological factors, exploring the mechanisms through which neuromarketing tools impact customer behavior. Additionally, the effectiveness of using visual, sensory, and cognitive stimuli in the fast fashion sector is discussed. The findings can be used to identify key factors for conducting further neuromarketing research.
Keywords: neuromarketing, fashion industry, purchasing behavior, psychological influence, visual marketing, brand loyalty, consumer experience.
Comentarios