Berdiyev Temurbek Maxmudullo oʻgʻli
- Marketing jurnali, 2025 yil 2-son
- 5 мар.
- 2 мин. чтения

OLIY TA’LIM MUASSALARI BOSHQARUVINI RAQAMLI TEXNOLOGIYALARNI QOʻLLASH ORQALI TAKOMILLASHTIRISH
Berdiyev Temurbek Maxmudullo oʻgʻli
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti
mustaqil izlanuvchisi
E-mail: temurberdiyev2958@gmail.com
ORCID: 0009-0004-0826-6273
Annotatsiya
Ushbu tadqiqotda, raqamli texnologiyalarni – maʼlumotlar bazalari, bulutli tizimlar, sunʼiy intellekt va boshqa zamonaviy vositalarni – oliy taʼlim muassasalarining boshqaruv jarayonlariga integratsiya qilishning samaradorligi oʻrganiladi. Raqamli texnologiyalar yordamida ta’lim muassasalarining ma’muriy, moliyaviy, akademik va ilmiy boshqaruv tizimlari yanada shaffof, samarali va tezkor bo‘ladi. Ushbu texnologiyalar muassasa ichidagi axborot oqimlarini optimallashtiradi, qarorlar qabul qilish jarayonini yengillashtiradi, resurslarni boshqarishni yaxshilaydi va oʻquv jarayonini individualizatsiya qilish imkonini beradi. Shuningdek, raqamli boshqaruv texnologiyalari talabalarning oʻquv jarayonida faol ishtirokini oshiradi, oʻqituvchilar va talabalar oʻrtasida samarali muloqot oʻrnatadi. Ushbu yondashuv oliy taʼlim tizimini raqamlashtirishda eng yaxshi amaliyotlar va muammolarni aniqlashga, taʼlim muassasalarining raqamli transformatsiyasini tezlashtirishga xizmat qiladi.
Kalit soʻzlar: oliy taʼlim, boshqaruv, raqamli transformatsiya, muassasa, integratsiya, raqamli vosita, taʼlim, oʻqituvchi, talaba, tizim.
Аннотация
В данном исследовании рассматривается эффективность интеграции цифровых технологий — баз данных, облачных систем, искусственного интеллекта и других современных инструментов — в процессы управления высшими учебными заведениями. С помощью цифровых технологий административные, финансовые, академические и научные системы управления образовательными учреждениями могут стать более прозрачными, эффективными и гибкими. Эти технологии оптимизируют информационные потоки внутри учреждения, облегчают принятие решений, улучшают управление ресурсами и позволяют индивидуализировать процесс обучения. Технологии цифрового управления также повышают вовлеченность учащихся в процесс обучения и устанавливают эффективную коммуникацию между преподавателями и студентами. Такой подход позволяет выявить передовой опыт и проблемы в области цифровизации системы высшего образования, а также ускорить цифровую трансформацию учебных заведений.
Ключевые слова: высшее образование, управление, цифровая трансформация, учреждение, интеграция, цифровой инструмент, образование, преподаватель, студент, система.
Abstract
This study examines the effectiveness of integrating digital technologies – databases, cloud systems, artificial intelligence and other modern tools – into the management processes of higher education institutions. With the help of digital technologies, administrative, financial, academic and scientific management systems of educational institutions can become more transparent, efficient and efficient. These technologies optimize information flows within the institution, facilitate decision-making, improve resource management and allow for individualization of the learning process. Digital management technologies also increase the active participation of students in the learning process, establish effective communication between teachers and students. This approach serves to identify best practices and problems in the digitalization of the higher education system, and accelerate the digital transformation of educational institutions.
Keywords: higher education, management, digital transformation, institution, integration, digital tool, education, teacher, student, system.
Comments