Butayev Tuxtasin
- Marketing jurnali, 2025 yil 2-son
- 13 мар.
- 1 мин. чтения

MUHANDISLIK TAʼLIM SOHALARI TALABALARIDA TADBIRKORLIK KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH MODELI.
Butayev Tuxtasin
Toshkent davlat texnika universitetining
Qoʻqon filiali proffesori, t.f.n., dotsent.
E-mail: butayev5719@gmail.com.
Annotatsiya
Ushbu maqolada muhandislik taʼlim yoʻnalishlari talabalari oʻrtasida tadbirkorlik kompetensiyalarini rivojlantirish modeli ishlab chiqilgan. Xorijiy mamlakatlardagi tadbirkorlik taʼlimi modellari tahlil qilinib, ularning asosiy xususiyatlari koʻrib chiqilgan. Taklif qilinayotgan model texnik bilimlarni tadbirkorlik koʻnikmalari bilan uygʻunlashtirishga qaratilgan boʻlib, amaliy tajriba, mentorlik, networking va muloqot qobiliyatlarini rivojlantirish kabi elementlarni oʻz ichiga oladi.
Kalit soʻzlar: Muhandislik taʼlimi, tadbirkorlik kompetensiyalari, innovatsion fikrlash, texnik bilimlar, amaliy tajriba, mentorlik, networking, muloqot koʻnikmalari, biznes rejalashtirish, startap loyihalar.
Аннотация
В данной статье разработана модель развития предпринимательских компетенций среди студентов направлений инженерного образования. Проанализированы модели предпринимательского образования в зарубежных странах, рассмотрены их основные особенности. Предлагаемая модель направлена на гармоничное сочетание технических знаний с предпринимательскими навыками и включает такие элементы, как практический опыт, менторство, нетворкинг и развитие коммуникативных способностей.
Ключевые слова: инженерное образование, предпринимательские компетенции, инновационное мышление, технические знания, практический опыт, менторство, нетворкинг, коммуникативные навыки, бизнес-планирование, стартап-проекты.
Abstract
This article presents a model for developing entrepreneurial competencies among students of engineering education programs. The analysis of entrepreneurial education models in foreign countries has been conducted, and their key characteristics have been examined. The proposed model aims to integrate technical knowledge with entrepreneurial skills and incorporates elements such as practical experience, mentorship, networking, and the development of communication abilities.
Keywords: engineering education, entrepreneurial competencies, innovative thinking, technical knowledge, practical experience, mentorship, networking, communication skills, business planning, startup projects.
Comments