top of page

Eshov Mansur Poʻlatovich


OLIY TAʼLIM MUASSASALARINING INNOVATSION TAʼLIM LOYIHALARI ASOSIDA RAQOBATBARDOSHLIGINI OSHIRISH

Eshov Mansur Poʻlatovich

Alfraganus University NOTT,

“Menejment va marketing” kafedrasi mudiri i.f.d., professor,

Anotatsiya

Maqolada oliy taʼlim muassasalarining raqobatbardoshligini innovatsion taʼlim loyihalari asosida oshirish masalalari tahlil qilindi. Uch bosqichli boshqaruv modeli (maqsadli, funksional, operatsion bloklar) asosida strategik boshqaruv taklif etilgan. Raqamli transformatsiya, moliyaviy mustaqillik, marketing va davlat-xususiy sheriklik orqali universitetlarni global raqobatga tayyorlash imkoniyatlari koʻrib chiqilgan. Taʼlim, fan va ishlab chiqarish integratsiyasi asosida barqaror innovatsion ekotizim yaratish boʻyicha takliflar berilgan.

Kalit soʻzlar: innovatsion taʼlim, raqobatbardoshlik, strategik boshqaruv, raqamli transformatsiya, oliy taʼlim, universitet boshqaruvi, taʼlim ekotizimi, davlat-xususiy sheriklik.

Аннотация

В статье проанализированы вопросы повышения конкурентоспособности высших учебных заведений на основе реализации инновационных образовательных проектов. Предложено стратегическое управление на основе трёхблочной модели (целевой, функциональный и операционный блоки). Рассмотрены возможности подготовки университетов к глобальной конкуренции посредством цифровой трансформации, финансовой автономии, маркетинга и государственно-частного партнёрства. Представлены предложения по созданию устойчивой инновационной экосистемы на основе интеграции образования, науки и производства.

Ключевые слова: инновационное образование, конкурентоспособность, стратегическое управление, цифровая трансформация, высшее образование, управление университетом, образовательная экосистема, государственно-частное партнёрство.

Abstract

This article analyzes the enhancement of higher education institutionsʼ competitiveness through the implementation of innovative educational projects. A strategic management approach based on a three-block model (target, functional, and operational) is proposed. The study explores opportunities for preparing universities for global competition via digital transformation, financial autonomy, marketing, and public-private partnerships. Recommendations are provided for building a sustainable innovation ecosystem through the integration of education, science, and industry.

Keywords: innovative education, competitiveness, strategic management, digital transformation, higher education, university governance, educational ecosystem, public-private partnership.



Comments


bottom of page