Hakimova Mushtariybonu Hamid qizi
- Marketing jurnal 3 son 2025-yil
- 11 апр.
- 2 мин. чтения

OLIY TAʼLIM TIZIMINI MIQDOR VA SIFAT KOʻRSATKICHLARI ASOSIDA BAHOLASH MEZONLARI VA KOʻRSATKICHLARI
Hakimova Mushtariybonu Hamid qizi
Toshkent xalqaro moliyaviy
boshqaruv va texnologiyalar universiteti oʻqituvchisi,
TDIU mustaqil izlanuvchisi
Bozorova Muazzam Hamid qizi,
Yangi asr universiteti oʻqituvchisi,
TDIU mustaqil izlanuvchisi
Annotasiya
Ushbu maqolada oliy taʼlim tizimi sifatini miqdoriy va sifat koʻrsatkichlari asosida baholash uchun kompleks yondashuv asosida ishlab chiqilgan metodologiya taqdim etiladi. Tadqiqotda xalqaro tajriba va milliy kontekst uygʻunlashtirilib, Oʻzbekiston oliy taʼlim muassasalari faoliyatini chuqur tahlil qilish imkonini beruvchi indikatorlar tizimi shakllantirilgan. Taklif etilgan metodologiya taʼlim sifati, professor-oʻqituvchilar salohiyati, talabalar bilim darajasi, ilmiy-tadqiqot faoliyati, moddiy-texnik baza hamda maʼnaviy-maʼrifiy ishlar samaradorligini baholashni qamrab oladi. Mazkur yondashuv oliy taʼlim muassasalarining ichki imkoniyatlarini aniqlash, global raqobatga tayyor kadrlar tayyorlash va taʼlim sifatini barqaror ravishda oshirishga xizmat qiladi.
Kalit soʻzlar: oliy taʼlim sifati, miqdoriy koʻrsatkichlar, sifat koʻrsatkichlari, baholash metodologiyasi, global raqobatbardoshlik, taʼlim dasturlari, maʼnaviy-maʼrifiy ishlar, xalqaro standartlar.
Аннотация
В статье представлена разработанная на основе комплексного подхода методология оценки качества системы высшего образования с учетом количественных и качественных показателей. В исследовании обоснована система индикаторов, позволяющая всесторонне анализировать деятельность высших учебных заведений Узбекистана с учетом международного опыта и национального контекста. Предложенная модель охватывает такие направления, как качество образовательного процесса, квалификация преподавателей, уровень знаний студентов, научно-исследовательская деятельность, материально-техническая база и эффективность духовно-просветительской работы. Данный подход способствует выявлению внутренних возможностей вузов, подготовке конкурентоспособных кадров и устойчивому повышению качества образования.
Ключевые слова: качество высшего образования, количественные показатели, качественные показатели, методология оценки, глобальная конкурентоспособность, образовательные программы, духовно-просветительская работа, международные стандарты.
Abstract
This article presents a methodology developed on the basis of a comprehensive approach to assess the quality of higher education systems using quantitative and qualitative indicators. The study introduces a system of indicators that enables an in-depth analysis of the activities of higher education institutions in Uzbekistan, combining international experience with national context. The proposed model covers areas such as the quality of the educational process, faculty qualifications, studentsʼ knowledge levels, research activities, material and technical infrastructure, and the effectiveness of moral-educational work. This approach contributes to identifying internal capacities of universities, preparing globally competitive specialists, and ensuring the continuous improvement of education quality.
Keywords: higher education quality, quantitative indicators, qualitative indicators, assessment methodology, global competitiveness, educational programs, moral-educational activities, international standards.
Comments