top of page

Ivatov Irisbek


DEHQON BOZORI SAVDOSINING XARIDORLAR TALAB-EHTIYOJINI

QONDIRISHDAGI OʻRNI VA ROLI

Ivatov Irisbek

Toshkent Amaliy fanlar universiteti

“Tarmoqlar iqtisodiyoti” kafedrasi professori.

Annotatsiya

Maqolada tadbirkorlikni rivojlantirish sharoitida aholiga xizmat koʻrsatish

sohalaridan biri boʻlgan dehqon bozorini rivojlanish jarayonlari va uning ijtimoiyiqtisodiy

samaradorligini oshirish masalalari koʻrilgan boʻlib, muomala sohasida tijorat

munosabatlarini yanada samarali tartibga solish uchun dehqon bozori imkoniyatlaridan

samarali foydalanishga eʼtibor qaratilgan, shu bilan birgalikda, qishloq xoʻjaligi

mahsulotlarini sotuvchilar bilan xaridorlar oʻrtasidagi munosabatlarning maqsadlarini

hisobga olgan holda, bu jarayonni amalga oshirish uchun eng qulay shart-sharoitlar

yaratish imkoniyatlari oʻrganilgan.

Kalit soʻzlar: erkin bozor, tadbirkorlik, dehqon bozori, ijtimoiy-iqtisodiy

samaradorlik, muomala sohasi, tijorat munosabatlari, sotish narxi, pul tushumlari,

samarali tartibga solish, qishloq xoʻjaligi mahsulotlari, sotuvchilar va xaridorlar.

Аннотация

В статье рассматриваются процессы развития дехканского рынка —

одного из направлений сферы обслуживания населения в условиях развития

предпринимательства, а также вопросы повышения его социально-

экономической эффективности. Особое внимание уделено эффективному

использованию возможностей дехканских рынков для более результативного

регулирования торговых отношений в сфере обращения. Кроме того, изучены

возможности создания наиболее благоприятных условий для реализации

сельскохозяйственной продукции с учётом интересов как продавцов, так и

покупателей.

Ключевые слова: свободный рынок, предпринимательство, дехканский

рынок, социально-экономическая эффективность, сфера обращения, торговые

отношения, цена продажи, денежная выручка, эффективное регулирование,

сельскохозяйственная продукция, продавцы и покупатели.

Аbstract

The article explores the development processes of farmersʼ markets as one of the

key areas of public service in the context of entrepreneurship growth, along with the

issues of increasing their socio-economic efficiency. Special attention is given to the

effective use of farmersʼ market opportunities to better regulate commercial relations

within the trade sphere. In addition, the study investigates the possibilities of creating

the most favorable conditions for transactions between sellers and buyers of

agricultural products, taking into account their respective interests.

Keywords: free market, entrepreneurship, farmersʼ market, socio-economic

efficiency, trade sphere, commercial relations, selling price, monetary revenue,

effective regulation, agricultural products, sellers and buyers.



Kommentare


bottom of page