Ivatov Irisbek
- Marketing jurnal 3 son 2025-yil
- 8 апр.
- 2 мин. чтения

DEHQON BOZORI SAVDOSINING XARIDORLAR TALAB-EHTIYOJINI
QONDIRISHDAGI OʻRNI VA ROLI
Ivatov Irisbek
Toshkent Amaliy fanlar universiteti
“Tarmoqlar iqtisodiyoti” kafedrasi professori.
Annotatsiya
Maqolada tadbirkorlikni rivojlantirish sharoitida aholiga xizmat koʻrsatish
sohalaridan biri boʻlgan dehqon bozorini rivojlanish jarayonlari va uning ijtimoiyiqtisodiy
samaradorligini oshirish masalalari koʻrilgan boʻlib, muomala sohasida tijorat
munosabatlarini yanada samarali tartibga solish uchun dehqon bozori imkoniyatlaridan
samarali foydalanishga eʼtibor qaratilgan, shu bilan birgalikda, qishloq xoʻjaligi
mahsulotlarini sotuvchilar bilan xaridorlar oʻrtasidagi munosabatlarning maqsadlarini
hisobga olgan holda, bu jarayonni amalga oshirish uchun eng qulay shart-sharoitlar
yaratish imkoniyatlari oʻrganilgan.
Kalit soʻzlar: erkin bozor, tadbirkorlik, dehqon bozori, ijtimoiy-iqtisodiy
samaradorlik, muomala sohasi, tijorat munosabatlari, sotish narxi, pul tushumlari,
samarali tartibga solish, qishloq xoʻjaligi mahsulotlari, sotuvchilar va xaridorlar.
Аннотация
В статье рассматриваются процессы развития дехканского рынка —
одного из направлений сферы обслуживания населения в условиях развития
предпринимательства, а также вопросы повышения его социально-
экономической эффективности. Особое внимание уделено эффективному
использованию возможностей дехканских рынков для более результативного
регулирования торговых отношений в сфере обращения. Кроме того, изучены
возможности создания наиболее благоприятных условий для реализации
сельскохозяйственной продукции с учётом интересов как продавцов, так и
покупателей.
Ключевые слова: свободный рынок, предпринимательство, дехканский
рынок, социально-экономическая эффективность, сфера обращения, торговые
отношения, цена продажи, денежная выручка, эффективное регулирование,
сельскохозяйственная продукция, продавцы и покупатели.
Аbstract
The article explores the development processes of farmersʼ markets as one of the
key areas of public service in the context of entrepreneurship growth, along with the
issues of increasing their socio-economic efficiency. Special attention is given to the
effective use of farmersʼ market opportunities to better regulate commercial relations
within the trade sphere. In addition, the study investigates the possibilities of creating
the most favorable conditions for transactions between sellers and buyers of
agricultural products, taking into account their respective interests.
Keywords: free market, entrepreneurship, farmersʼ market, socio-economic
efficiency, trade sphere, commercial relations, selling price, monetary revenue,
effective regulation, agricultural products, sellers and buyers.
Kommentare