top of page

Mannopova Manzura Jamil qizi



RAQAMLI TEXNOLOGIYALARINING KOʻZI OJIZLARNING INTELLEKTUAL FAOLIYATIDAGI OʻRNI

Mannopova Manzura Jamil qizi

TDIU, Axborot tizimlari va texnologiyalari

kafedrasi assistenti

Annotatsiya

Soʻnggi oʻn yilliklarda Oʻzbekistonning ijtimoiy sohasida sodir boʻlayotgan oʻzgarishlar nogironligi boʻlgan insonlarning muammolariga eʼtiborning ortishi bilan namoyon boʻlmoqda. Bunday insonlarga nisbatan davlatning ijtimoiy siyosati jamiyat hayotida ishtirok etish va ijtimoiy foydali faoliyat bilan shugʻullanish uchun teng imkoniyatlar yaratishga tobora koʻproq yoʻnaltirilmoqda.

Koʻzi ojizlar uchun teng imkoniyatlarning eng muhim jihatlaridan biri ularga axborotga kirish imkoniyatini taʼminlash va ijtimoiy axborot almashinuviga faol qoʻshilish imkoniyatini yaratishdir. Jamiyatning axborotlashuvi jarayoni ushbu muammolarni hal qilishni yanada dolzarb qilib qoʻymoqda. Shu munosabat bilan raqamli elektron resurslarning keng tarqalishi, ayniqsa, koʻzi ojizlarning ehtiyojlari va raqamli texnologiyalar talablarini hisobga olgan holda, alohida ahamiyat kasb etadi.

Ushbu tadqiqotda raqamli taʼlim resurslaridan foydalanish imkoniyatlari hamda axborot jamiyati bilan oʻzaro aloqada kompyuter tifloteхnologiyalaridan foydalanish asoslantirilgan. Ushbu natijalar akademik va korporativ taʼlim tashkilotlarida amalga oshirilishi mumkin. Ishlab chiqilgan yondashuvlar turli guruhdagi dasturchilar tomonidan oʻzlarining raqamli taʼlim muhitini yaratishda qoʻllanishi mumkin.

Kalit soʻzlar: axborot almashinuvi, raqamli elektron resurs, raqamli taʼlim muhiti, kompyuter tifloteхnologiyalari, koʻzi ojizlar, professional taʼlim.

Аннотация

В последние десятилетия изменения в гуманитарной сфере Узбекистана проявляются в повышенном внимании к проблемам социальной интеграции людей с ограниченными возможностями. Социальная политика государства всё больше ориентирована на создание равных возможностей для таких людей в участии в жизни общества и занятии социально полезной деятельностью.

Одним из важнейших аспектов обеспечения равных возможностей для незрячих является предоставление им доступа к информации и создание условий для активного участия в социальном информационном обмене. Процесс информатизации общества делает эти вопросы ещё более актуальными. В связи с этим широкое распространение цифровых электронных ресурсов, особенно с учётом потребностей незрячих и требований цифровых технологий, приобретает особую значимость.

В данном исследовании обосновано использование цифровых образовательных ресурсов и компьютерных тифлотехнологий во взаимодействии с информационным обществом. Полученные результаты могут быть применены в академических и корпоративных образовательных учреждениях. Разработанные подходы могут быть использованы различными группами разработчиков для создания собственной цифровой образовательной среды.

Ключевые слова: информационный обмен, цифровые электронные ресурсы, цифровая образовательная среда, компьютерные тифлотехнологии, незрячие, профессиональное образование.

Abstract

In recent decades, changes in Uzbekistanʼs humanitarian sphere have been marked by increased attention to the social integration of people with disabilities. The stateʼs social policy is increasingly aimed at creating equal opportunities for such individuals to participate in society and engage in socially beneficial activities.

One of the most important aspects of ensuring equal opportunities for visually impaired individuals is providing them with access to information and enabling active participation in social information exchange. The process of digitalization makes these issues even more relevant. In this regard, the widespread use of digital electronic resources, especially those designed to meet the needs of visually impaired individuals and digital technology requirements, is of particular importance.

This study substantiates the use of digital educational resources and computer assistive technologies in the context of interaction with the information society. The findings can be applied in academic and corporate educational institutions. The developed approaches can be utilized by various groups of developers to create their own digital learning environments.

Keywords: information exchange, digital electronic resources, digital learning environment, computer assistive technologies, visually impaired individuals, professional education.



Comments


bottom of page