Nabiyeva Feruza Odilovna
- Maketing jurnali 4-son
- 12 июл. 2024 г.
- 2 мин. чтения

OʻZBEKISTONDA RAQAMLI BANKING XIZMATLARINI RIVOJLANISH TENDENTSIYALARI TAHLILI
Nabiyeva Feruza Odilovna
TDIU, tayanch doktoranti
Annotatsiya
Bugungi kunda deyarli barcha sohalar, shu jumladan bank sektori raqamli transformatsiya va ilgʻor mashina oʻrganish, sunʼiy intellekt (AI), Big Data va bulutli hisoblash texnologiyalarini joriy etish va ulardan foydalanishga asoslangan avtomatlashtirishga oʻtmoqda. Endilikda bank xizmatlari mijozlar uchun qulayliklar bilan 24/7 kun davomida shugʻullanib, bu sohani Oʻzbekistonda har qachongidan ham raqobatbardosh qilmoqda. Ushbu maqola banklarda amalga oshirilayotgan raqamli transformatsiya bosqichlarini ijtimoiy-demografik koʻrsatkichlar bilan taqqoslashga qaratilgan. Bundan tashqari, ushbu maqolada raqamli bankingning oʻsish tendensiyalari tahlil qilinadi. Natijalar shuni koʻrsatadiki, raqamli xizmatlar soni mijozlar soniga nisbatan ortib bormoqda. Biroq, raqamli bank xizmatlarining yuqori narxlari raqamli xizmatlar soni hali ham Oʻzbekistonda zarur boʻlganidan ortda qolganidan dalolat beradi.
Kalit soʻzlar: raqamli banking, raqamli transformatsiya, onlayn xizmatlar, ochiq banking, fintech.
Аннотация
Сегодня практически все отрасли, включая банковский сектор, переходят к цифровой трансформации и автоматизации на основе внедрения и использования передовых технологий машинного обучения, искусственного интеллекта (ИИ), больших данных и технологий облачных вычислений. Теперь банковские услуги обеспечивают удобство для клиентов 24 часа в сутки, 7 дней в неделю, что делает эту отрасль более конкурентоспособной, чем когда-либо в Узбекистане. Целью данной статьи является сравнение этапов цифровой трансформации в банках с социально-демографическими показателями. Кроме того, в данной статье анализируются тенденции роста цифрового банкинга. Результаты показывают, что количество цифровых услуг увеличивается по сравнению с количеством клиентов. Однако высокие цены на цифровые банковские услуги указывают на то, что количество цифровых услуг по-прежнему отстает от того, что необходимо в Узбекистане.
Ключевые слова: цифровой банкинг, цифровая трансформация, онлайн-сервисы, открытый банкинг, финтех.
Abstract
Today, almost all industries, including the banking sector, are moving towards digital transformation and automation based on the introduction and use of advanced machine learning, artificial intelligence (AI), Big Data and cloud computing technologies. Now banking services provide convenience for customers 24/7, making this industry more competitive than ever in Uzbekistan. This article aims to compare the stages of digital transformation in banks with socio-demographic indicators. In addition, this article analyzes the growth trends of digital banking. The results show that the number of digital services is increasing compared to the number of customers. However, the high prices of digital banking services indicate that the number of digital services still lags behind what is needed in Uzbekistan.
Keywords: digital banking, digital transformation, online services, open banking, fintech.
Comments