Nasimov Bakhtiyor Vasiyevich
- Marketing jurnal 3 son 2025-yil
- 7 апр.
- 1 мин. чтения

DEVELOPMENT STRATEGIES FOR GLOBAL COMPANIES IN CURRENT CONDITIONS
Nasimov Bakhtiyor Vasiyevich
Researcher of Tashkent State University of Economics
Abstract
This article presents strategies for the advancement of international companies in the context of today’s dynamic global environment. It examines core concepts related to the strategic development of such firms under current market conditions. Particular attention is given to the activities of the "Uztekstilprom" association, with practical recommendations proposed to enhance its development strategy and competitive positioning.
Keywords: corporate strategy, enterprise resources, offensive strategy, operational strategy, market share, intensive demand growth.
Annotatsiya
Ushbu maqolada xalqaro kompaniyalarning bugungi sharoitda rivojlanish strategiyalari bayon etilgan. Unda mazkur firmalarning rivojlanish strategiyalari bilan bogʻliq asosiy tushunchalar tahlil qilinadi. Shuningdek, “Uztekstilprom” uyushmasining faoliyati koʻrib chiqilib, uning rivojlanish strategiyasini takomillashtirish boʻyicha amaliy tavsiyalar keltirilgan.
Kalit soʻzlar: korporativ strategiya, korxona resurslari, hujumkor strategiya, operatsion strategiya, bozor ulushi, intensiv talab oʻsishi.
Аннотация
В данной статье рассматриваются стратегии развития международных компаний в современных условиях. Исследуются ключевые концепции, связанные со стратегиями развития этих фирм в текущей обстановке. Также анализируется деятельность ассоциации "Uztekstilprom", и предлагаются практические рекомендации по совершенствованию ее стратегии развития.
Ключевые слова: корпоративная стратегия, ресурсы предприятия, наступательная стратегия, операционная стратегия, доля рынка, интенсивный рост спроса.
Comments