top of page

Qutlimurotov Fayzullo Sadulayevich



TUROPERATORLIKDA MARKETINGDAN FOYDALANISHNI TAKOMILLASHTIRISH

Qutlimurotov Fayzullo Sadulayevich

“Alfraganus university” nodavlat oliy taʼlim tashkiloti,

Xalqaro turizm menejmenti kafedrasi katta oʻqituvchisi

Annotatsiya

Ijtimoiy hayotga XXI asr axborotlar asri boʻlib kirib keldi. Mamlakatlar oʻrtasida axborotlar almashinuvi yuqori darajada tezlashdi, iqtisodiy rivojlanish oxirgi yigirma yillikda oldingi yillarga qaraganda bir necha bor tezlashdi. Bunday tezlikda rivojlanish turizm sohasini ham chetda qoldirmadi. Turizm sohasida texnologik innovatsiyalarni qoʻllash orqali yetakchi mamlakatlar yuqori darajada daromad olishmoqda. Hozirgi globallashuv sharoitida turoperator tashkilotlari bir biri bilan oʻzaro integrasiyalashuvsiz hech qanday rivojlanishga erish olmaydi. Mamlakatimizda turistik imkoniyatlarni kengaytirishda turoperator tashkilotlari faoliyatini rivojlantirish boshqa iqtisodiyot tarmoqlarida boʻlgani kabi turizm sohasida ham yetakchi rol oʻynaydi. Oʻzbekistonda jahondagi keskin oʻzgarishlarga moslasha oladigan zamonaviy turizm sohasini rivojlantirishda xususiy tashkilotlar subyektlari nihoyatda muhim ahamiyat kasb etadi. Bunday islohotlardan koʻzlangan asosiy maqsad, dunyo mamlakatlari bilan mustaqil yurtimiz oʻrtasidagi oʻzaro ijtimoiy va iqtisodiy munosabatlarni barqarorlashtirishda rivojlangan turizm sohasidan samarali foydalanishdir. Ushbu keys tadqiqotining maqsadi mamlakatimiz turizmi sohasidagi oʻzgarishlarni hamda tashrif buyurayotgan turistlarning motivatsiyasiga ijobiy taʼsir koʻrsatuvchi turoperatorlik faoliyati bilan shugʻullanayotgan turistik firmalarning zamonaviy faoliyatlarini oʻrganish va tadqiqotda mamlakatimizga tashrif buyurgan 30 nafar xorijiy turistlarning intervyularidan maʼlumot toʻplash uchun sifat parametrlarini oʻrganish tadqiqot usulidan foydalanildi.

Kalit soʻzlar: turoperator, turagent, tur-marshrut, turistik resurslar, joylashtirish obʼyektlari, transport xususiyatlari, motivatsiya, turist, sayohat

Abstract

The 21st century is known as age of information to the social life. The exchange of information between countries has accelerated significantly. Over the last two decades, development has been several times more rapid than in previous years. The industry of tourism has not been left behind by such rapid development. Developed countries and earn a lot of money by using technical improvements in the sphere of tourism. Tour operator organizations cannot progress in todayʼs globalized world unless they collaborate with one another. The growth of tour operator classes is critical to developing tourism prospects in our country, as well as in other areas of the economy. Private organization themes are vitally significant in the establishment of a contemporary tourist sector in Uzbekistan that is capable of adapting to rapid changes in the globe. The goal of such changes is to make better use of the established tourist industry in order to stabilize mutual socioeconomic connections between countries across the world and our country. The primary objective of this case is to investigate changes in our countryʼs tourism industry as well as the present operations of travel organizations involved in tour operator activities that positively impact the motivation of visiting visitors. Using a qualitative parametric research approach, the study collected data from interviews with 30 international visitors who visited our country.

Key words: tour operator, travel agent, product itinerary, tourism resources, accommodation facilities, transport features, motivation, tourist, travel

Аннотация

XXI век известен как век информации в общественной жизни. Обмен информацией между странами значительно ускорился. За последние два десятилетия развитие было в несколько раз быстрее, чем в предыдущие годы. Индустрия туризма не осталась в стороне от такого быстрого развития. Развитые страны и зарабатывают много денег, используя технические усовершенствования в сфере туризма. Туроператорские организации не могут развиваться в сегодняшнем глобализированном мире, если они не будут сотрудничать друг с другом. Рост классов туроператоров имеет решающее значение для развития перспектив туризма в нашей стране, а также в других областях экономики. Темы частных организаций имеют жизненно важное значение для создания современного туристического сектора в Узбекистане, способного адаптироваться к быстрым изменениям в мире. Цель таких изменений — более эффективно использовать устоявшуюся туристическую индустрию для стабилизации взаимных социально-экономических связей между странами мира и нашей страной. Основная цель этого дела — исследовать изменения в туристической индустрии нашей страны, а также текущую деятельность туристических организаций, занимающихся туроператорской деятельностью, которая положительно влияет на мотивацию посетителей. Используя качественный параметрический исследовательский подход, исследование собрало данные из интервью с 30 международными посетителями, которые посетили нашу страну. Ключевые слова: туроператор, турагент, продуктовый маршрут, туристические ресурсы, средства размещения, транспортные особенности, мотивация, турист, путешествие



Comments


bottom of page