Tursunov Bekmuxammad Omonovich
- Marketing jurnali, 2025 yil 2-son
- 5 мар.
- 2 мин. чтения

ILM-FAN SOHASIDA BOZOR MUNOSABATLARINI TASHKIL ETISH TIZIMI VA UNI AMALGA OSHIRISH MEXANIZMI
Tursunov Bekmuxammad Omonovich
Toshkent gumanitar fanlar universiteti
ilmiy ishlar va innovatsiyalar bo‘yicha prorektori, PhD, dotsent
E-mail: omonovich-0387@mail.ru
Annotatsiya
Maqolada ilm-fan sohasini rivojlantirishda bozor munosabatlarini tashkil etishning o‘rni va uning o‘ziga xos xususiyatlari tadqiq etilgan. Ilm-fan sohasida bozor munosabatlarini tashkiliy mexanizmini muvofiqlashtirishga yo‘naltirilgan kombinatsion jarayonlarni optimallashtirish hisobiga ilm-fan sohasining strategik rivojlanish imkoniyatlari asoslangan. Ilm-fan sohasida bozor munosabatlarini tashkiliy asosini shakllantirish va uni takomillashtirishda biznes subyektlarining rolini kengaytirishning uslubiy asosi shakllantirilgan. Ilm-fan sohasida bozor munosabatlarini tashkiliy tizimini muvofiqlashtirishga doir ilmiy taklif va amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Kalit so‘zlar: ilmiy-innovatsion faoliyat, innovatsion infratuzilma, ilmiy tadqiqot ishlanmalari, startap loyiha, intellektual mulk, innovatsion tovar, innovatsion tadbirkorlik, to‘rtinchi sanoat inqilobi, raqamli texnologiya.
Аннотация
В статье исследуется роль организации рыночных отношений в развитии сферы науки и ее специфические особенности. Стратегические возможности развития сферы науки базируются на оптимизации комбинаторных процессов, направленных на координацию организационного механизма рыночных отношений в сфере науки. Сформирована методологическая основа расширения роли субъектов предпринимательства в формировании и совершенствовании организационной основы рыночных отношений в сфере науки. Разработаны научные предложения и практические рекомендации по координации организационной системы рыночных отношений в сфере науки.
Ключевые слова: научно-инновационная деятельность, инновационная инфраструктура, научные исследования и разработки, стартап-проект, интеллектуальная собственность, инновационные товары, инновационное предпринимательство, четвертая промышленная революция, цифровые технологии.
Abstract
The article studies the role of the organization of market relations in the development of the field of science and its specific features. The strategic development opportunities of the field of science are based on the optimization of combinatorial processes aimed at coordinating the organizational mechanism of market relations in the field of science. The methodological basis for expanding the role of business entities in the formation and improvement of the organizational basis of market relations in the field of science is formed. Scientific proposals and practical recommendations are developed for coordinating the organizational system of market relations in the field of science.
Keywords: scientific and innovative activity, innovative infrastructure, scientific research and development, startup project, intellectual property, innovative products, innovative entrepreneurship, fourth industrial revolution, digital technologies.
Commentaires