top of page

Umarxodjayeva Arafatxon Muzaffar qizi



TOʻQIMACHILIK KOXONALARINING STATEGIK SALOXIYATINI

BAXOLASHNI TAKOMILLASHTIRISH

Umarxodjayeva Arafatxon Muzaffar qizi

Qishloq xoʻjaligi va oziq-ovqat taʼminoti ilmiy-ishlab chiqarish markazi Xorijiy aloqalar va investitsiyalarni jalb qilish sektori bosh mutaxassisi

Annotatsiya

Ushbu maqolada toʻqimachilik korxonalarining strategik rejalashtirish tizimini takomillashtirish masalalari tahlil qilingan. Korxonalarning strategik salohiyatini baholash uchun tashkiliy tuzilma, marketing strategiyasi va raqamli muhitga moslashuvchanlik kabi asosiy yoʻnalishlar tanlab olindi. Har bir yoʻnalish boʻyicha meʼyoriy indikatorlar va ularni baholash usullari ishlab chiqildi. Shuningdek, korxonalarning strategik salohiyatini aniqlash uchun matematik model taklif qilindi. Tadqiqot natijalari asosida toʻqimachilik korxonalarining strategik rejalashtirish samaradorligini oshirish uchun ilmiy taklif va tavsiyalar keltirilgan.

Kalit soʻzlar: toʻqimachilik korxonalari, strategik rejalashtirish, tashkiliy tuzilma, marketing strategiyasi, raqamli muhit, raqobatbardoshlik, innovatsiya, matematik model, strategik salohiyat, raqamlashtirish.

Аннотация

В статье анализируются вопросы совершенствования системы стратегического планирования текстильных предприятий. Для оценки стратегического потенциала предприятий были выбраны такие ключевые области, как организационная структура, маркетинговая стратегия и адаптивность к цифровой среде. Для каждого направления разработаны нормативные показатели и методики их оценки. Также была предложена математическая модель для определения стратегического потенциала предприятий. На основе результатов исследований представлены научные предложения и рекомендации по повышению эффективности стратегического планирования текстильных предприятий.

Ключевые слова: текстильные предприятия, стратегическое планирование, организационная структура, маркетинговая стратегия, цифровая среда, конкурентоспособность, инновации, математическая модель, стратегический потенциал, цифровизация.

Abstract

This article analyzes the issues of improving the strategic planning system of textile enterprises. To assess the strategic potential of enterprises, the main areas such

Marketing jurnali 2025-yil, yanvar. №1-son

as organizational structure, marketing strategy and adaptability to the digital environment were selected. Normative indicators and methods for their assessment were developed for each area. A mathematical model was also proposed to determine the strategic potential of enterprises. Based on the results of the study, scientific proposals and recommendations are presented to improve the effectiveness of strategic planning of textile enterprises.

Keywords: textile enterprises, strategic planning, organizational structure, marketing strategy, digital environment, competitiveness, innovation, mathematical model, strategic potential, digitalization.



Commentaires


bottom of page