Xidoyatov Murod Batirovich
- Marketing jurnali, 2025 yil 2-son
- 5 мар.
- 2 мин. чтения

“UNIVERSITET 4.0” MODELI: RAQAMLI TRANSFORMATSIYA SHAROITIDA UNIVERSITETLARNING RAQAMLI MARKETING YONDASHUVI
Xidoyatov Murod Batirovich
TDIU-Krems AFU xalqaro qo‘shma ta’lim dasturi fakulteti uslubchisi,
TDIU Marketing kafedrasi mustaqil izlanuvchisi
E-mail: mxidoyatov@gmail.com
Annotatsiya
Mazkur maqolada oliy ta’lim muassasalarida raqamli transformatsiya jarayonining ahamiyati, ayniqsa, “Universitet 4.0” modeli doirasida ta’lim tizimidagi o‘zgarishlar tahlil qilinadi. Bugungi oliy ta’lim muassasalari an’anaviy bilim berish funksiyasidan tashqari, innovatsion va tadbirkorlik ekotizimining ajralmas tarkibiy qismiga aylangan. Ushbu maqolada universitetlarning 1.0 dan 4.0 gacha bo‘lgan evolyutsiyasi, raqamli texnologiyalar va sun’iy intellekt asosida ta’lim jarayonlarining optimallashtirilishi va ilg‘or yondashuvlar ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, raqamli marketing va axborot texnologiyalarining oliy ta’limni rivojlantirishdagi roli va istiqbollari tahlil qilinadi. Natijalar universitetlarning raqobatbardoshligini oshirish va ta’lim xizmatlarini modernizatsiya qilish bo‘yicha ilmiy asoslangan takliflarni ishlab chiqishga xizmat qiladi.
Kalit so‘zlar: raqamli transformatsiya, Universitet 4.0, oliy ta’lim, innovatsiya, sun’iy intellekt, raqamli marketing, axborot texnologiyalari, ta’lim jarayoni, raqobatbardoshlik, modernizatsiya.
Аннотация
В данной статье анализируется значение процесса цифровой трансформации в высших учебных заведениях, особенно в контексте модели «Университет 4.0» и изменений в системе образования. Современные вузы уже вышли за рамки традиционной функции передачи знаний и стали неотъемлемой частью инновационной и предпринимательской экосистемы. В статье рассматривается эволюция университетов от 1.0 до 4.0, оптимизация образовательных процессов на основе цифровых технологий и искусственного интеллекта, а также передовые подходы. Кроме того, анализируются роль и перспективы цифрового маркетинга и информационных технологий в развитии высшего образования. Полученные результаты служат основой для разработки научно обоснованных предложений по повышению конкурентоспособности университетов и модернизации образовательных услуг.
Ключевые слова: цифровая трансформация, Университет 4.0, высшее образование, инновации, искусственный интеллект, цифровой маркетинг, информационные технологии, образовательный процесс, конкурентоспособность, модернизация.
Abstract
This article analyzes the significance of the digital transformation process in higher education institutions, particularly within the framework of the "University 4.0" model and changes in the education system. Modern higher education institutions have evolved beyond their traditional knowledge dissemination function and have become an integral part of the innovation and entrepreneurial ecosystem. This paper examines the evolution of universities from 1.0 to 4.0, the optimization of educational processes through digital technologies and artificial intelligence, and advanced approaches. Additionally, the role and prospects of digital marketing and information technologies in the development of higher education are analyzed. The findings contribute to the development of scientifically grounded recommendations for enhancing university competitiveness and modernizing educational services.
Keywords: digital transformation, University 4.0, higher education, innovation, artificial intelligence, digital marketing, information technology, educational process, competitiveness, modernization.
Comments