Xolmatova Mumtozbegim Alisher kizi
- Marketing jurnali 5-son
- 13 авг. 2024 г.
- 1 мин. чтения

MARKETING STRATEGIES TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF SMALL AND MEDIUM BUSINESS
Xolmatova Mumtozbegim Alisher kizi
TSUE, researcher of the Department of Marketing
Abstract
The article highlights the importance of using innovative marketing strategies of small business entities producing industrial products. He studies the theoretical aspects of the management of the market activity of small industrial enterprises and the introduction of innovations into the production process. Innovative marketing strategies aimed at increasing the competitiveness of small business entities will be systematized.
Keywords: economics, marketing, competition, innovation, innovation marketing, industry, technological innovation, product innovation, game fiction, marketing evangelism, storytelling, crowdsourcing.
Annotatsiya
Maqolada sanoat mahsulotlari ishlab chiqaruvchi kichik biznes subyektlarining innovatsion marketing strategiyalaridan foydalanish dolzarbligi asoslanadi. Kichik sanoat korxonalarining bozor faoliyatini boshqarish va ishlab chiqarish jarayoniga innovatsiyalarni joriy etishning nazariy jihatlarini o’rganadi. Kichik biznes subyektlarining raqobatbardoshligini oshirishga yo’naltirilgan innovatsion marketing strategiyalari tizimlashtiriladi.
Kalit so'zlar: iqtisod, marketing, raqobat, innovatsiya, innovatsion marketing, sanoat, texnologik innovatsiyalar, mahsulot innovatsiyasi, o'yin fantastika, marketing xushxabari, hikoya qilish, kraudsorsing.
Аннотация
В статье подчеркивается важность использования инновационных маркетинговых стратегий субъектов малого предпринимательства, производящих промышленную продукцию. Он изучает теоретические аспекты управления рыночной деятельностью малых промышленных предприятий и внедрения инноваций в производственный процесс. Будут систематизированы инновационные маркетинговые стратегии, направленные на повышение конкурентоспособности субъектов малого предпринимательства.
Ключевые слова: экономика, маркетинг, конкуренция, инновации, инновационный маркетинг, промышленность, технологические инновации, продуктовые инновации, игровая фантастика, маркетинговый евангелизм, сторителлинг, краудсорсинг.
Comments